نصب تابلوي اسامي خيابان هاي روستاي زرقان

دیروز1393/05/04، تابلو اسامی خیابان های روستای زرقان در حالی در محل های خود  نصب شد، ضمن تشكر و قدر داني از زحمات دهياري محترم روستاي زرقان در نصب اين تابلو ها ، انتقاداتي نيزبه اين تابلو ها وجود دارد،اسامی که علاوه بر مناسب نبودن محل نصب ، نامگذاری پر انتقادی نیز  دارد، زرقان 20 در جهت انتقاد سازنده از اين اقدام شايسته دهياري ، به انعكاس برخي از مشكلات موجود دراين تابلو ها پرداخته است:                                         

اسامی و محل نصب تابلوها :

خیابان امام حسین(ع): این خیایان به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است ،

امام حسین (ع)شمالی:  از ورودی روستا شروع و تا میدان قتلگاه ادامه دارد.

امام حسین(ع)جنوبی : از نبش شعبه نفت شروع و  تا باز چهل دختر ادامه دارد.

خیابان امام رضا(ع):از ضلع شرقی میدان قتلگاه شروع و به سمت مسجد جامع روستا ادامه دارد

خیابان شهدا :از محل چهار راه نانوایی قربان حیدر به سمت میدان شهدا

پر انتقاد ترین تابلو نصب شده در روستا همین تابلو است؛ اولین انتقاد به مظلومیت شهدای روستا، در این تابلو است ،که نماد پرچم نصب شده بر روی این تابلو برعکس نصب شده است،

 

قبلاً نیز در همین سایت انتقادات فراوانی نسبت به بی توجهی سهوی یا عمدی نسبت به  این تابلو شده بود ولی گویا دهیار محترم روستا ، حیثیت پرچم ایران برایش مهم نبوده است و این تابلو را اصلاح نکرده است. آقای دهیار محترم چند روز دیرتر نصب کردن این تابلو بهتر از این افتضاح نبود؟

دومین انتقاد از نظر اهالی مربوط به اسم این تابلو بود که برخی اهالی نظرشان بر این بود که چرا خیابان قلعه نو  بر این خیابان گذاشته نشده است، که البته شورای اسلامی روستا ؛ در جواب این انتقاد گفت ؛ از نظر ما قلعه نو نام محله است و نمی توان نام خیابان گذاشت.

خیابان باغستان : این خیابان از اول اسلام آباد شروع و تا  ته سرزه ادامه دارد.

دومین نام پر انتقاد که در وردی محله اسلام آباد گذاشته شده است، به گفته بسیاری از اهالی دهیاری می توانست ، لا اقل نام خیابان ته سرزه را برای این خیابان انتخاب نماید ، یا نام اسلام اباد را انتخاب می کرد.

خیابان سید ابوالقاسم زرقانی، شهیدی که نام شهید ندارد؛ تابلو این خیابان در نبش منزل محمد نوابی به سمت دکل صدا و سیما نصب شده است، به گفته شورا ؛ علت این نامگذاری وجود منزل پدری شهید سید ابوالقاسم زرقانی در این خیابان است،اما مظلومیت شهدای ما تا کی؟

دهیاری روستای زرقان ، زحمت اضافه کردن کلمه مقدس شهید در ابتدای نام سید ابوالقاسم زرقانی را به خود نداده است.

خیابان رودخانه؛ شروع این خیابان از نبش منزل ذبیح الله زرقانی،جنب موتور خانه قدیم به سمت مدرسه راهنمایی شهدای زرقان است ، نامی که هیچ سنخیّتی با این خیابان ندارد،و انتخاب کنندگان معلوم نیست با چه هدفی این نام را برای این خیابان انتخاب نموده اند.

خیابان جوزی؛ این خیابان از جنب منزل محمد تقی علی اصغر شروع و تا کیشمون ادامه دارد، ولی اکثر قریب به اتفاق اهالی انتخاب این نام را برای این خیابان نا مناسب می دانند، زیرا برای بسیاری از اهالی نا شناخته است.

خیابان صاحب الزمان(عج)؛ به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده است.

صاحب الزمان (عج) غربی: از ابتدای مسجد صاحب الزمان (عج) به سمت کوچه بلوچی ها

و خیابان صاحب الزمان (عج) شرقی به سمت ته چاله.

خيابان چهار باغ نيز از درب كارخانه شروع و به سمت باغ بالا ادامه دارد.

البته هنوز نام کوچه ها نصب نشده است تا مشخص شود ، شورا و دهیاری روستا چه گلی به سر کوچه های زرقان زده اند.

نام میدان ها نیز تا جایی که خبر دار شده ایم به نام های : میدان قتلگاه، میدان خانیک(سرخنی)، میدان باز چهل دختر. میدان خانیک همان سر خنی خودمان است ؛ که بهتر بود شورا و دهیاری  همان نام ساده و قدیمی مشهور اهالی را انتخاب می کردند ، و در نام این میدان دخل و تصرف نمی کرد، البته نام میدان شهدا نیز قرار است برای مزار شهدا انتخاب شود.

با وجود نظرات قبلی اهالی و درخواستشان از شورا و دهیاری برای امانت داری نام های قدیمی خیابان ها و کوچه ها ؛ ولی گویا مسئولین محترم روستا ، نظرات مردم خیلی  برایشان اهمیت نداشته و خودشان تصمیم به این نامگذاری ها  گرفته اند ، و هیچ نظر خواهی ،لااقل از اهالی خیابان یا کوچه ها نداشته اند.

خوانندگان گرامی؛ فوراً نظرات خود را از قسمت نظر بدهید مطلب جاری، بر روی سایت قرارداده تا نظراتتان را به صورت مکتوب به شورا و دهیاری روستا ارائه دهیم.

با تشکر زرقان 20

 



Zarghan20

نظرات شما عزیزان:

اشنا
ساعت11:41---10 مرداد 1393
سلام تشکر از اطلاع رسانی شما که ما رو از اخبار بهترین روستای ایران بی خبر نمی گذارید اما تو شهرها برای نام گذاری شهرداری کمیته ای که متشکل از قدیمی های شهر خانواده شهدا،و چند تن از مسولین هست رو درست و نام گذاری میکنه اما روستا ما همیشه میگه چندین نفر نخبه کاردان داریم اما دریغ از یک نظر کارشناسی گرفتن

هادی
ساعت9:49---8 مرداد 1393

با سلام
نام‌گذاري نه فقط در امر تردد و ارتباط مردم موثر است، بلكه داراي بازتاب‌ها و تبعات سياسي و فرهنگي هم هست. همه‌ي ما از واكنش‌هاي مردم كرمانشاه به انتخاب نام باختران براي استان آنها خبر داريم، همه مي‌دانيم كه دشمنان ايران براي تغيير نام خليج فارس چه‌ها كه نمي‌كنند! بر همگان روشن است كه نام خيابان خالد اسلامبولي در تهران به گره‌اي در روابط دو كشور ايران و مصر مبدل شده است و ... اينها نشان‌دهنده اهميت نام‌گذاري است. از اين رو انتخاب راهكار صحيح براي نام‌گذاري بسيار مهم است.
در این راستا اول از همه از دوست عزیزمان مهدی اقا تشکر می کنیم که بابت این قضیه پیگیر هستند و دغدغه دارند.
در درجه دوم از شورا و دهیار محترم بابت انجام این کار تشکر و قدردانی می شود چون نفس کار کار خوبی است و مسلما باعث ارتقائ وضعیت خیابان ها و کوچه های روستا می شود اما باید در نظر داشت که خیلی اوقات به نظر حقیر انجام ندادن کاری بهتر از انجام کار ناقص و دارای اشکال است. به خصوص دراین مورد که اشکالات مختلف این کار اعم از تایپی و ادبی (که قبلا در خبر قبلی این سایت توسط بنده گوشزد شد) و یا اشکالاتی مثل پرچم ها که توسط دوست عزیزمان مهدی زرقانی گوشزد شده بود نیز بدون برطرف کردن تابلو ها نصب شد. البته نمی دانم شورا و دهیاری حداقل کمیته ای برای این نامگذاری تشکیل داده است که در این صورت این اشکالات متوجه این کمیته است.
آیا افرادی که نامگذاری این اسامی به عهده آنان بوده است در خصوص وضعیت فرهنگی و جغرافیایی و تاریخی و... روستا کار مطالعاتی انجام داده اند.
آِیا ...
آیا ...
و پاسخ به این ایا ها وظیفه کسانی است که این نامگذاری ها را انجام داده اند.
با تشکر



مهدی
ساعت22:21---7 مرداد 1393
با سلام و تبریک عید بزرگ فطر
ای کاش همان اسمهای قدیمی بود چرا که الان هم نسل جدید با همون اسمهای قدیمی می شناسندکه بین مردم جا افتاده است
متاسم


حسین زرقانی
ساعت16:14---6 مرداد 1393
احتمالا با این دقتی که شوراها و دهیار داشته اند چند تا کوچه را هم به نام خودشان زده اند تا از قافله نامهاعقب نیفتند
آخه این برادران مگر عقل ندارند که نام های کوچه هارا با مشورت انتخاب می کنند نه روی برگه با ذهن توخالی
اهالی محله های اسلام آباد قلعه نو کیشمون بلوچ ها کوچه سرا ته چاله باز چهل دخترو کوچه باغ بالا بالاده بپا خیزید و اعتراض کنید وتابلوها را اجازه نسب ندهید تا مسببینش مشخص شود به چه اهدافی این کار را کرده اند و چرا مشورت نگرفته اند


یکی از زرقانی ها....
ساعت13:17---6 مرداد 1393
سلام وقتی خبرروخوندم خیلی خوشحال شدم اما آه ازنهادم برآمد از این همی بی کفایتی شورای روستا ودهیاری و...ومردم روستا که متآسفانه سکوت کردند واعتراض خودشان را به گوش مسءولان نرساندنداز ما که گذشت تورا به خدا اهالی روستا فکری به حال آیندگان کنید حیف است قدمت روستا به سلیقه ی اشخاص معدودی که هیچ گونه آشنایی با فرهنگ نامگذاری ندارنددچار دستخوش شود تورا به خدایک کاری بکنید...

زرقانی
ساعت21:09---5 مرداد 1393
با سلام وآرزوی قبولی طاعات
ضمن تشکراز پوشش دادن خوب ومناسب اخبار روستای زرقان میخواستم بگویم دهیاری ویا شورای روستا در مورد این نام گذاری ها چه اهدافی داشته اند ؟اگر نامگذاری شهدا،امام رضا و صاحب الزمان و...بود پی نامگذاری رودخانه ویا باغستان چه سنخیتی می توتند داشته باشد البته خیابان باغستان به خاطر شهرتش نامگذاری خوبی است ولی با بقبه اسامی همخواند ندارد دوماًبه نظر من شیوه نامگذاری جدید که برای اکثر اهالی نا شناخته است چه مزایایی دارد جز اینکه اهالی را سر درگم وحیران میکنند!سوماًچه اصراری است بر اینکه هر نامگذاری که در شهرهای بزرگ مرسوم است در روستای زرقان هم اعمال شود ؟کاش بیشتر درباره ی نام خیابان ها دقت وکنکاش میشد که آیندگان ما را مضحکه ی خود قرار ندهندمن نمی دانم همین خیابان خانیک چرا نباید همان نام معروف و پرمحتوای سرخانی را داشته باشد گویی دهیارروتا سعی داشته فقط نامگذاری به شیوه شهرنشینی داشته باشد وبس !


انیسه
ساعت18:30---5 مرداد 1393
سلام.خسته نباشید.واقعا....... لااقل پرچم خیابان شهدارواصلاح میکردین تا موجبات خنده ی بیگانگانی که واردروستای زیبای زرقان میشوند نشود.ولی بااین وجودخسته نباشید.

هم وطن زرقانی
ساعت18:02---5 مرداد 1393
با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ زرقان 20
با تشکر از اطلاع رسانیتان. و اما !!!!!
تمام این ناهماهنگی ها مربوط می شود به شورا و دهیاری . بخصوص شوراهای قبلی و شخص دهیار قبلی حسین زرقانی حاج میرزا زیرا اکثر تصمیمات شورا بدون اطلاع و یا با اطلاع دیگر اعضای شورا (که البته آنها که شم سیاسی و اطلاعاتی و نداشته اند تا به عمق تعمد این نفر که خود را جانشین خلف ساز مخالف می دانند پی ببرند) طراحی و پی ریزی می شده و می شود
اهالی روستای زرقان هر چی من بعد بسر شما بیاید ناشی از بی خیالی شماست که از شماست که بر شماست !!!فکر می کنید آیا شورا و دهیاری چشم ندارند ببینند پرچم تابلو برعکس است یا نام شهید در اول کوچه شهید سید ابوالقاسم نیامده است یا بجای استفاده از نام شهداء و علماء نام های چرت و پرت رودخانه و خانیک و باغستان و جوزی و... آورده اند بلکه چرا هم چشم داشته و دارند و هم مدعی باسوادی و روشنفکری و بحساب عقل کل بودن را دارند که البته عقل کلیشان نیز در سایه سادگی و بدبختی مردمی است که در برابر این بی فرهنگی ها و خودفروختگی ها ساکت هستند و دم بر نمی اورند
بر شما همشهریان عزیز تکلیف است تا به هر نحوی که دستتان می رسد به انتقاد از این نحوه نامگذاری بپردازید و از بخشدار ی مرکزی بخواهید( که البته بی اطلاع نبوده اند )نسبت به اصلاح اسامی اقدام فوری نمایند از سپاه و اداره ارشاد و دستگاه های فرهنگی بخواهید این نطفه غرب زدگی و خود فروختگی را در همین اوان انعقاد از هم بپاشند ودست این بی فرهنگ ها را رو کنند


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com