گزارش مراسم شب 21 ماه مبارک رمضان

مراسم شب 21 ماه مبارک رمضان با خواندن دعای افتتاح آغاز شد و با مداحی مداحان اهل بیت ادامه یافت.

تقریباً ساعت 11 شب سخنرانی حجة الاسلام صفائیان آغاز شد ، مهمترین موضوعات مطرح شده در سخنرانی حجةالاسلام مرتضی صفائیان عبارت بود از:بخش اول ؛اهمیت دادن به نماز اول وقت، بخش دوم؛فضائل امیر المومنان علی (ع) و بخش سوم مراسم سخنرانی ایشان به توبه وذکرداستانهایی در اینباره اختصاص یافت و بخش چهارم مراسم قران بر سر گرفتن.

مشروح سخنرانی:

 حجةالاسلام مرتضی صفائیان توجه به نماز اول وقت را در مثال ها و روایت های مختلف برای مردم بیان نموده و برکت زندگی و راز سعادت انسان را در نماز اول وقت ذکر نمودند.

فضایل امرالمومنین علی (ع) : گنجایش بحر در سبو ممکن نیست؛ یکی از شیعیان علی (ع) را به نزد معاویه لعنة الله بردند، معاویه به وی گفت چند تا از اوصاف علی (ع)را بگو : شیعه علی (ع) گفت من کی باشم ، وقتی قرآن و پیغمبر خدا اوصاف علی (ع) را می گویند، من چه بگویم.

معاویه دوباره گفت یکی از اوصاف علی (ع) را بگو، شیعه گفت:دیدم شبی در تاریکی شب صدای ناله مظلومی از مسجد می آید ، و از آنجا که مولا علی (ع) فرموده بود اگر ناله مظلومی را شنیدید به فریادش برسید ، به سمت ناله رفتم ، دیدم حضرت علی (ع) در محراب مسجد نشسته و به درگاه خداوند ناله وزاری می کند و علی (ع) می گفت: خدایا  چه کنم از خالی بودن توشه و طولانی بودن راه، حجة الاسلام صفائیان در اینجا به حاضران در مجلس گفت: عزیزان وقتی علی (ع) با آن عظمتش به درگاه خدا این گونه  ناله می کند ، ما باید به خودمان بیاییم. در جایی دیگر پیامبر(ص) در مسجد النبی سخنرانی می کرد و می گفت تمام فضائل همه پیامبران در این مرد جمع شده است و سپس اشاره کرد به سمت درب مسجد النبی ، مردم به آن سمت نگاه کردند و دیدند امام علی (ع) از درب مسجد  النبی وارد شد.

حجةالاسلام مرتضی صفائیان در خصوص  توبه به ذکر داستانی اشاره کرد که مضمون این داستان به این شرح است: یکی از پیامبران الهی به خداوند عرض کرد خدایا می خواهم بدترین مردم و برترین مردم را بشناسم ، خداوند فرمود ای پیامبر فردا صبح بردر دروازه شهر بمان ؛ اولین نفری که از شهر خارج شد بدترین مردم و در هنگام غروب آفتاب نگاه کن آخرین نفری که از در دروازه شهر داخل شد بهترین مردم است، فردای آن روز پیامبر هنگام صبح در محل دروازه شهر ایستاد و مشاهده نمود که اولین نفر پیرمردی است که دست فرزند خود را گرفته و با وسایل کشاورزی خود از شهر خارج شد،پیامبر به خود گفت من بدترین مردم را شناختم ، غروب آفتاب پیامبر بردروازه شهر حاضر شد تا ببیند بهترین بنده خدا کیست؟ در کمال تعجب دید همان پیرمرد ی است که بدترین مردم بوده است، پیامبر به خدا عرض کرد ، ای خدا چه شده است که این پیرمرد صبح بدترین مردم و اکنون بهترین مردم است، خدا فرمود این پیرمرد توبه نموده است، رحمت خدا از همه چیز بزرگتر است و توبه ای که از روی اخلاص باشد می پذیرد،  حجة الاسلام صفائیان همچنین به نماز باران حضرت موسی (ع) اشاره کرد  و توبه بنده معصیت کار  و بخشیده شدن گناهان این بنده .

یارب  حال دعا بخش مرا                              در حال دعا ، جرم و خطا بخش مرا

خدا؛ توامشب اگر مرا نیامرزیدی                     امشب به علی مرتضی بخش مرا

خدا؛ من که آبرو ندارم، خدا به حق علی مرتضی یه نظر لطف و مرحمتی به ما کن

حضرت امیر در دعای کمیل می فرماید : خدا گناهانی که مرا بی آبرو می کنند را ببخش ، گناهانی که بلا رو بر سر من نازل می کنند رو ببخش ، خدا گناهانی رو که باعث می شه صدای منو نشنوی ببخش....

به قطره قطره اشک تو؛خدا نظاره می کند

                                    چرا میان گره هات ؛ خدا خدا نمی کنی   خدا خدا ، خدا خدا

خدای من خدای من             کجا روم کجا روم               خدایا به رحمتت قسم جایی رو ندارم برم

کجا روم کجا روم               اگر مرا رها کنی

حجة الاسلام صفائیان در پایان این بخش از سخنرانی خود به ماجرای فرق شکافته امیر المومنین و طبیب اشاره و مصیبت های وارده بر حضرت زینب کبری (س) را بیان نمودند.

مراسم قرآن بر سر گرفتن در روستای زرقان

شروع مراسم را حجة الاسلام صفائیان با هم خوانی دعای فرج امام زمان (عج) شروع نمودند و سپس حجة الاسلام صفائیان مقدمه ای بیان و مراسم را شروع نمودند؛ اگر خواهی که قرآن سر بگیری....

اللهم به حق هذاالقرآن و به حق....

آنقدر در می زنم این خانه را ؛ خدایا

                                    تا ببینم لطف صاحب خانه را

بک یا اللهُ ( 10 مرتبه) ، الهی به محمدٍ( 10 مرتبه) ، خدایا به فرق شکافته امیرالمونین ... الهی به علیٍ( 10 مرتبه)، الهی به مظلومیت  فاطمه(س)، الهی به خون ریخته شده بین درودیوار،الهی به فاطمةَ( 10 مرتبه)، خدایا به پاره های جگر کریم اهل بیت ، خدایا به غریب قبرستان بقیع، الهی بالحسنِ( 10 مرتبه)،

برمشامم می رسد هرلحظه بوی کربلا

                                    بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا

تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده

                                    تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا

خدا مارو در دنیا و آخرت نزد ارباب بی کفنمون روسیاه قرار مده ، نقل می کنند ابی عبدالله در سه جا ناله می زنه ؛ یکی وقتی که قاسم بن حسن صدا زد عمو جان به فریادم برس، یکی وقتیه که کنار نهر علقمه اومد ، کنر بدن ابوالفض العباس ، در اون لحظه گفت برادر الان کمرم شکست... و جای دیگه وقتی که سر مبارک علی اکبر(ع) را به زانو می گیره؛در اینجا ناله می زنه و میگه علی جان بعد مرگت ... الهی بالحسینِ( 10 مرتبه) الهی به علی بن الحسینِ( 10 مرتبه)، الهی به محمد بن علیِ( 10 مرتبه)، راوی می گوید وقتی خانه امام صادق(ع) رو آتش زدند ، امام گریه کرد ، به ایشان گفتند که به کسی آسیبی نرسیده چرا گریه می کنی، امام فرمود برای خودم گریه نمی کنم ، یادم آمد از مصیبت عمه ام زینب(س) لحظه ای که خیمه های جد غریبم حسین (ع) رو آتش زدند؛

 

الهی به جعفربن محمدٍ( 10 مرتبه)، الهی به حق باب الحوائج امام موسی بن جعفر(ع) حوائج این جمع را عطا کن ، الهی به موسی بن جفرٍ( 10 مرتبه)،سپس در این قسمت از مراسم مداح اهل بیت محمد رضا زرقانی بر امام رضا (ع) و غریبی اش در هنگام شهادت مصیبت خواندند و صفائیان ادامه داد ؛الهی به علی بن موسی( 10 مرتبه)،الهی به محمد بن علیٍ( 10 مرتبه)، الهی به علی بن محمدٍ( 10 مرتبه)،الهی به حسن بن علیٍ( 10 مرتبه)،سپس حاضران به احترام حضرت قائم(عج) از جا برخواستند... الهی بالحجةِ( 10 مرتبه).

در پایان مراسم قرآن برسر گرفتن چند دقیقه ای هم حجةالاسلام سید جواد خاتمی ذکر مصیبت خواندند و دعا نمودندو اهالی آمین

نماز های 100 رکعتی نیز به جماعت خوانده شد و اهالی در گوشه و کنار حسینیه به خواندن دعا و قران تا سحر مشغول بودند.

قبول درگاه حق قرار گیرد.


Zarghan20

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com