سود دست اندركاران اجرايي روستا مانع از كنترل گردشگرنماها به مناطق ديدني روستا

ارديبهشت تا شهريور ماه ، ماههاي پررفت و آمد گردشگران به روستاي زرقان است، اين رفت آمد گردشگران از نظراتي براي روستا منافع دارد اما ضررهاي آن تا كنون بيشتر بوده است، هرچند تفريح و استراحت در سايه سار درختان و كنار رودخانه هاي روستاي زرقان ، روح و روان انسان را شاد و آماده فعاليت بانشاط مي كند، اما چند سالي است كه گردشگر نماهايي كه هدفي جز خوشگذراني و سوء استفاده از طبيعت بكر زرقان ندارند، به روستاي زرقان مي آيند،اين افراد علاوه براستفاده از مشروبات الكلي و قليان و وضعيت نامناسب ظاهري و پوشش خود(انگار خونه خاله شونه)، تصويري زشت از خود به جاي مي گذارند،قطع درختان اهالي روستا و درختان جنگلي و كندن بوته هاي آويشن و دارويي از ريشه ، سوزاندن بوته هاي گون، از ديگر رفتارهاي ناهنجار اين افراد است.

اعتراض هاي اهالي گوش شنوايي ندارد؛ دست اندر كاران اجرايي روستا به خاطر منافع شخصي،در كنترل ورورد و خروج اين افراد كارشكني مي كنند، اداره منابع طبيعي نيز در خواب خرگوشي فرو رفته است، شايد اگر سالهاي پيش كه پايگاه بسيج شهداي زرقان و شوراي اسلامي روستا با همكاري هم بر ورود وخروج اين افراد با ايجاد پست ايست و بازرسي و خوشامد گويي به ورورد گردشگران،  نظارت مي كردند،توسط برخي افراد كارشكني نمي شد ، امروز اين وضع پيش نمي امد كه اهالي در داخل زمين كشاورزي خود نيز ترس برخورد با اوباش را دارند يا خانواده هاي زرقاني ديگر مانند قديم با راحتي خيال نمي توانند به باغ بروند، اين روزها ريواس كوهي بهانه اي است تا جمعيت زيادي از شهرها وروستا هاي اطراف به كوههاي زرقان بيايند.

آيا منابع طبيعي فكري به حال برداشت صحيح اين ميوه خدادادي كرده است؟يا مسئولين صبركرده اند تا اثري ديگر از ريواس كوهي زرقان همچون جغتاي و روستاهاي اطراف نماند؟ يا آيا مسئولين محترم اداره منابع طبيعي فكري به حال برداشت بي رويه و غلط آويشن كوهي توسط اين افرادنموده اند، بسياري از تپه هايي كه زماني از آويشن پربود ،upload7.ir/imgs/2014-05/83596754895317662450.jpgحالا به علت كنده شدن از ريشه ديگر اثر از آن آويشن خوش طعم نيست.

مسئولين محترم، دست اندر كاران اجرايي زرقان ، نبض طبيعت زرقان به شماره افتاده است!!!



Zarghan20

نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت21:27---15 ارديبهشت 1393
آخه کسی نیست به این حاج میرزا علی پسر حاج اقای بزرگ رئیس شورا و بقیه ی اعضای شورا که برای شورا شدن چقدر .... خرج کردن از خودشان تا زن و بچه شان خانه به خانه می رفتند بگه مگه شما برای مقابله با این رانت خواری ها نیامدید پس چرا جرعت ایستادن جلوی همکاران سود جوی خودت را ندارید . شوراهای روستا بدانید که در قیامت یقه همه ی شما را بخاطر این سهل انگاری ها و سود جویی ها میگیریم که البته در همین دنیا نیز گریبان گیرتان خواهد شد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com